CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 27, 2012

baik.saya matang...

fuhh..tajuk mengangkat bakul keterlaluan..

saya tak tahu sumber penyakit saya ni...sejak dua menjak ni...symptom nya terlalu obvious..symptom mengangkat bakul...berat tak berat...angkat juga...kalau tak, sape nak angkat...haha...

sedar tak sedar,dah sebulan saya di rumah..
banyak yang saya belajar..
dari dalam flight lagi semangat berkobar-kobar untuk menjadi suri rumah sepenuh masa....haha..suri rumah ikut mood ade la..aiyo!

dan banyak juga yang saya perlu belajar...
buka facebook, ramai yang post status berkenaan 'itu' (bait muslim)..
balik kampung...pun usikan yang sama..
haih..(*usap dada)...cannot.cannot....sy ada satu MISI sebelum melangkah ke arah itu..
banyak tanggungjawabnya....bukan tak mahu memikul amanah.....tp perlukan masa untuk persediaan mental dan fizikal!
perkahwinan bukan sekadar mengumpul duit banyak2 untuk pelamin yang megah..atau busana yang anggun bergaya..atau posing istimewa 'kanda dinda' itu!
di sebalik istilah itu perlukan KEFAHAMAN &PERSEFAHAMAN.
kalau x, masakan ada pasangan yang dah berkahwin puluhan tahun becerai?paling tidak bertengkar dan bermasam muka...hanya disebabkan perkara remeh yang dipendam sejak awal perkahwinan lagi...

*fuh...urut dada lagi

lagi yang saya belajar...complement each other is very challenging..
contoh....isteri pengemas dan pembersih...tp suami anak manja dan lempar barang sesuka hati...was it easy?
^_^  ENCHE farah's, sila kemas pakaian,iron,masak sepertimana anda bujang...wahaha

(sila lempang saya dengan kata-kata ini kalau sudah tiba masa saya nanti...whoa!)
ayat matang bukan?

oke...kesimpulan..'this thing' was not so easy...

**preparation in progress....**
buat yang dah dengar angin-angin lalu tentang saya, sila abaikan...sebab itu hanya khabar angin...nak tahu cerita sebenar, sila roger pada sumber asal..huhu...terima kaseh...

*pengajaran yang Allah kasik tak semestinya direct kena batang hidung sendiri...mungkin dari orang-orang sekeliling....THANK YOU ALLAH..

*'ala kulli hal..mabruk buat pasangan-pasangan yang bakal mendirikan rumahtangga...semoga ikatan yang dibina melajukan 'gerabak D&T' entum...

post ini terlalu matang untuk saya..oke dah tak cakap lagi.














No comments:

Post a Comment