CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, July 30, 2012

maaf saya malu

selepas lebih kurang seminggu ++ berada di rumah,semalam, secara khusyuk nya saya di depan TV..
(huhu..almaklum,kat mesir tengok laptop je..jakon sket dengan makhluk TV ni)
dan Allah izin,channel yang terbukak time tu, MALAYSIA HARI INI..(saya peminat MHI oke..*^_^*)

then, apa yang buat saya tertarik,slot bersama imam muda Gaza...
kejap je....tapi rasa kena lempang...
mana x nye, bila ally tanya:"what's the different between ramadhan in Malaysia and in your country Palestin?"
antara yang disebut:
1.FOOD (yang ni semua almaklum Malaysia memang sampai terpijak-pijak makanan..lagi-lagi kat bazar tu ha..)
2.ELECTRICITY (bila sampai point ni,sy terbayang muka-muka wakil aqsa2gaza4 yang buat sharing kat masrah iskandariah beberapa bulan lepas."kat sana,setiap malam bekalan elektrik akan terputus"...itu aje yang terlintas...tapi bila tengok muka imam muda hafiz jurusan accountancy tu, hati terdetik...mesti ada something yang dia rasa..)


habes channel...oke tutup!lupa terus kisah tu...hehe


sampai lah detik yang saya rasa saya tahu kenapa point nombor 2 tu di mention as difference between here and there bila balek solat tarawikh,saya perhati sekeliling...
"kuala kangsar ni cantik gak eh...bandar diraja lah katakan...lampu2 dia..macam-macam ada....phew!macam langsir!!"

gulp!

banyak sangat agaknya sampai boleh buat langsir..

mungkin ini lah yang difikirkan oleh mereka...:"kami di sana nak belaja pon susah time x de elektrik,korang buat hiasan???????"of course they would use better way to express their feeling


 haish!malu betul..!

kena tegur direct supaya bersyukur x paham-paham lagi?

“Ini adalah anugerah dari Tuhanku, agar ia mencoba aku, apakah aku bersyukur ataukah aku kufur. Siapa yang bersyukur, sesungguhnya ia bersyukur kepada dirinya sendiri, dan siapa yang kufur, sesungguhnya Tuhanku Maha Kaya dan Maha Mulia.” (QS. An Naml: 40)


http://www.youtube.com/watch?v=g0ieUR62BG8&feature=share


No comments:

Post a Comment